Friday 27 July 2012

sAyaNg SanGat KaT AbaH ngan Mak!!!!

"Assalamualaiku....apa khabar saudaraku ku sekelian.. daku mendoakan kamu selamat sejahtera...."( nyanyi lagu raihan sikit..)....  ingat lg tak lagu nie... kalu x ingat... tgok kat bawah nie......



huhuhu....ok berbalik pada tajuk kat atas tue... emm.. kita kerap senang kata slalu degaq la.. bila tnya ja budak mna2..

S: "hang sayang x mak bapak hang??" 

jawapan yang konfidance!!! 

J: "gila ka hang... kucing pon sayang kat mak n bapak dia !!!"

S: "betoi ka ang sayang???"

J: "amboiii hang nie... tanya macan polis hehhh... nak tau wat pa???!!

huhuhu.... kan2... slalu sgt dengaq dialog drama sebabak era nie... emm.. kalu hampa tanya aku pon aku mst jawap mcm tue jgak... kan2!! hahaha.. tapi tepok balik dada yang kian kosong n usang nie... 

"apa yang kita wat seharian yang menunjukkan kita sayang kat lepa tue???"

1. kita jg solat x??
2. kita duk doa kat lepa x???
3. kita tutup aurat ngan elok x??
4. kita ikot x apa yang lepa ajaq kat kita???

 hampa tau x.. bdak pompuan yang tak kawin lagi.. segala dosa yang dibuat oleh dia.. ayah dia tanggung tau x?? kalu bapak kita tak tegoq kita wat salah.. jgn wat bodo lak... sian kat bapak tue... masuk2 kubuq.. duk kna bantai, balun sebab dosa anak n istri ja... huhuh.. 
kalu bapak tak kata apa pasai aurat kita.. kita kna jaga sdiri.. dah besaq panjang kan... 
kata sayang PAPA!! hehehe

emmm.... try ketok blik dada nie... bagi salam.. sikit mcm raihan tue... huhuh,,, 
aku bakn nak berceramah pon... aku nak tegoq diri aku n kawan2 yang aku syg... kalu aku x sayang.. lantak hampa la nak wat apa..pon kan... hehehe... ingt.. !!
memang kubuq masing2...masing2 jaga... kalu hang mati?? sapa nak kapan ang?? nak mandikan hang?? nak talkin kan ang?? orang lain kan... takkan ang wat dulu semua bru ang nak mati.. jenoh la... hahahahah...
so wat perangai elok2 cikit.. ubah pelan2 ye... 
kita masih ada masa... ALLAH Maha Penyayang.... jgn risau la... kompom Dia ampon kan... dosa kita... janji..jgn Syirik sudeh... huhuh... 


Allah.. x tgok awal sesuatu manusia itu... tetapi pengakhiran manusia itu..husnul khotimah.. pengakhiran yang baik... 
nie kan bulan Romadhon.. bak kata mak Jemah.. so.. lets we all Hijrah togather-gather.. huhuh.. jagn malu..untk wat kebaikan..
 awak napk baik sgt bila awak ikut suruhanNya....=)

p/s: jgn jadi macm saya..td masa keja ada org salah paham... huhuh... dia salah dengar..dia nak wat report kat bos.. dia cakap saya bad attitude... emmm .... huhuh.. tapi sy tau sy tak wat salah.. jg diri elok2.. stay cute mcm mamu chan...daaa~ salam...(^_~)nyte...

1 comment: