Friday 20 July 2012

::hantu Ayam::

Assalamualaikum......


 kawan2 sory la.. lama sgt x hupdate dah abis kelas sem ie baru nak hupdate...  huhu.. ada ka org nak baca?? apa2 pon aku tulis jgak la... hahahah..

emm cita dia mcm nie.. aritu kan aku ada post pasai aku ada bela ayam tue... em.. tempat ayam tue x bapa ok... i mean.. ada "benda " lain jgak duk kat stu... nak wat mcm mna..kat tue tmpat dia.. huhuh..

satu ari tue..nie citer first!! kawan aku.. duk bg ayam makan n bauh tmpat ayam minum la... tetiba ja,, dia rasa ada org duk mengendap dia... emmm dia wat bodo ja... lama2.. stu ari tue dia dmam truk.. sampai terpaksa blik kg. masa kat kg tue.. dia p la berubat koz,,, makan ubat Dr. bg x kebah demam dia... p la berubat kg. eemmm.. nak jd celita.. benda kat reban ayam kmi tue.. minnat kat dia.. sampai 3 ekoq.. huhuh.... Alhamdulillah lpas berubat tue,,, dia pon okey... la.. tapi dia x leh p senja2.. naty dia rasa lmah...

celita kedua.. kat tempat yang sama... huhuhu... seram kan... emm...
yang nie lagi plik... kami kna kira jumlah ayam tiap2 minggu... berap yang hidup, bpa yg sakit n brapa yg mati... kira pnya kira... ayam kmi hilang sampai 20 lebih... xtau mna p... huhuh.. nak kata terbang keluaq xdak... emmm... tah la... tapi kurng sgt bnyak....  buat bodo lg...

cerita ketiga...
aku ada ckap kat roomate aku pasai menda nie... tapi dia wat bodo jgak.. xbapa pcya.. huhuhu... last2.. dia pon kna... kcau jgak.. emm... dia p semblih ayam kat reban aku tue.. tetiba dia bleh dgaq sora ayam ada dlam lubang ayaq... huhuh... dia tgok..la.. lama kelamaan.. sora or bunyi ayam tue ilang... pas tue pokok duk goyang2..angin xdak ribut xdak...duk goyang.. dia cepat2 cuci ayam yg disemblih tue..kawan lain dtg sembang ngan dia.. pokok tue automatik bhnti... emm.. blik kawan trus celita sama aku la...

cerita terakhir...ditempat yang sama...
kawan aku nk wat kenduri.. so dia sembelih la ayam..banyak2... pas tue.. darah ayam tue...x cuci bersih2... tinggai gitu ja... emm.. apa lg.. malam tue... 60-70 ekoq ayam mati... ngan keadaan yg sgt ngei!!!ada kaki putuih... keak tkoyak.. n ada bulu tkeluaq... emmm..siap ada yg trauma... tp yg plik.. bkas makanan n minuman x terusik sikit pon... emm... tah la.. semua terdia trus... video tue ada kat kwan aq... nty la aku uplod... susah sgt nak dpat...nagn gambaq skali... tgook keadaan tempat mmg ngeri.. huhuh...

harap.. taun o sem depan tempat ayam tue dah okey...



p/s: kita nie duduk di bumi yang berkongsi.. so jg adab2.. jgak... jgn pikir kita ja.. jg kebersihan,,,xkira kat mna kita duduk..huhuh..



No comments:

Post a Comment