Friday 27 May 2011

:: my lovely village..::(aisheteru)

Assalamualaikum... huhuh.. kita bersua lg... bersama...Mamu chan... hahaha.. nama... nak comei sj.. padahal org comot.. huhuhuh....
seperti yang dijanjikan... sambungan ari tue la...  maaf sgt2 koz lambat hupdate.. kdg2 jari nie malas nak taip.. almaklumlah.. skrg kat umh bleh on9 free.. ada org punya wifi.. huhuh.. aq men hentam ja dia pnya password.. tiba2 btoi... seronok sakan ar.. raya hindu la aku,,, tue yang slalu.. on fb ja.. malas nak menulis...
Kali nie aq akan ceritakan pengalaman aq berada di KG. PARIT RAJA,... huhu.. aisheteru... aq sgt rindu kg yang penuh dengan kasih sayang..  sb tue aq kata aisheteru.. huhuh..
Masa aku nk p tue aku mmg takot sgt la... koz aku nie org Penang mali kan,,, nak p Johor.. adakah aku diterima?? Hahahah.. soalan kurg bijok bermain d kepala.. nie.. huhuh.. anwy.. aku tetp melanghkah untuk mencari ilmu n pengalaman yang xkan ada pd org lain..

em.. keh sambung cite blaik.. masa aq sampai kat sana aq mmg tharu gla... km disambut mcm anak sndiri.. yang pulg dr university.. huhu.. sob2..
aku diperknalkan dgan keluarga En. Ahmad b Manan..  family nie mmg best sgt.. lepa sgt sporting mcm dah kenai lama kot... walaupon aq p duk ngan family nie bru 4 hari.. bond yang terikat antar km mcm dah lama sgt.. begitulah kasih sayg yang ALLAH.. wujudkan antar makhluk...  betul lah

Allah berfirman: "Aku jadikan manusia itu berpuak-puak dan keturunan supaya mereka itu saling hormat-menghormati dan bantu-membantu antara mereka serta bertakwa kepada-Ku".

 Family tue terdiri dari 4 org... abah, mak, kak, n khairul anuar... semua baik ngan aku... btw nak mintak maap sgt2 kat nua koz dia tpaksa tdoq kat ruang tamu.. koz aku ngan pojan tidoq bilik dia.. ampn kan kmi.. huhuhuhu...

Fisrt day aku p sana.. aku dibawa p terapi elektronik.. huhuh.. best kot mcm kan shot Karen.. huhuh.. masa aku masuk nak daftar.. belaku lah sesi dialog ngan seorg kakak.. kat kaunter tue.. huhuh...

Kakak: kamu nie sakkit pa??

Aq: kak rasa sy sakit pa?? Sy pon x pasti sy skit pa.. slalu org yg dtang cnie sakit pa?? (huhuh.. dlam hati xtahan nak gelak) sambil mata aku memandang wall kat tmpat tue..

Kakak: kamu nie jgn main2.. org tnya btul2..

Aq: (malu2 mjwab)...saya ada ketumbuhan kat kawsn t*t*k saya...(muka aq merah padam seh...)
Kakak: kmu nie breast cancer ka??...

Aq: haish.. x la.. nie cycst ja.... huhuh..(kat bwh nie ada video) tgok la...

Kakak: kalu mcm tue xpa.. masuk la...

Aq: sebbek dia x mintak tgok.. tdak malu aq... huhuh..

Terapi tue 20 minit ja.. mmg best.. ada sorg akan sembg2 ngan kita.. n wat joke.. huhuh.. yg penting terapi tue ada trade mark kot.. nak tau trademark lepa  x...?? huhuhu....

HARI-HARI TERAPI, HARI-HARI HAPPY....=) sweet sgt.. hahahah....

smbung cerita kat kg sn plak.. huhuh....

Mcm2 program diadakan kat sana.. antaranya adalah..
-          Pertandingan sukanneka
-          Gotong royong
-          Lawatan ke kwsan kg.
      Barongan + kuda kepang.. (aku sempat men jgk)
-          Masak nasi ambang (rewang) + makan bsama family.. 

Time nie aku sgt seedy.. koz x berpeluang makan bersama family... huhuh... malam tue sbuk sgt.. nak siapkan montaj n wat persiapan mjlis malam tue..
Aku jeles gila.. tgok suma makan ngan family masing2.. tp aku ngan pojan.. duk kat dalam bilik ajk ja.. huhuh.. mak, abah, nuar n nenek... maaf skali lg..
Tapi nasi ambeng sdap sgt.. first time kot aku makan.. tp budak2 Johor ckap nasi tue x komplet lg.. ada menda yg kurang.. uhuhuh.. bg aku.. mcm tue pon dah ok kot.. MENJILAT JARI.... mcm kfc dah.. hahahahah...

Aq xtaw la bila aku bleh p sana lg.. duk sana sgt peace... tmpat penoh ngan pokok2.. ijau.. ada sungai keris(bdak2 upm bg nama)...hahah.. mmg selesa lah.. hahahah..
Emm.. kat bwah nie ak ltk gambr sjg program kat sana.. kalu nak tgok lbh byk lg .. p kat fb aq.. ya.. muhamad faiz zainal...

 makan2 kat rumah kenduri..."jemputan"

pojan tgah minum2 teh besama abah...=)

anak teruna tgah cuci pinggan sambil diperhati oleh abah... heheheheh...=)

nie la kuda kepang.. yang nie aku x men.. 

nie la barongan.. tp nie bkan aku.. huhuh...

bergambar ngan family sblum pulang...sob2..
dr kiri: nuar, pojan aq, abah, mak n bonda k15..

nie masa time gotong ryg kat surau al-Huda.. nak tnam pokok....pulasan..

 nie la abah kita... heheh..=)



Ucapan khas buat family baru:
Ceq nak mtak maaf dr hujung rambut smapai hujg kaki.. kalu ceq ada wat silp n salah.. maaf kan la ye.. koz ceq nie mnusaia biasa.. halalkn makan minum ceq n ilmu yang ceq dapat dr sana...di dunia n akhirat.. last but not least.. ceq doakan moga ALLAH.. murah kan rezki kluarga EN. AHMAD B MANAN.. dan tempatkan mereka dikalangan hamba2 yang ALLAH kasihi.. AMin...=)

p/s : kepada sesiapa yg nak p umah mak n bapak angkat lepa kat johor.. jgn lupa ajak aq skali... huhuh...=)


1 comment: