Friday 22 April 2011

Harapnya tertunai sudah semua AMANAH....

Assalamualaikum... (kpd yang baca).. huhuh... tajuk kat atas mcm menyeramkan...?? tapi itulah hakikat.. kita manusia.. penah tak terfikir yang amanah kita nie dah berbayar ke blom??? penah dak kita tnya kat diri kita yang comel nie.
." hei hang!! hang dah tunaikan amanah ka sbgai seorang yang berjawatn???"
kalu x penah tnyalah.. pasti telinga kita rasa suam-suam kuku kan...(nak jugek) tapi itulah hakikat.. pernah tak dengar kisah iaitu Imam Al-Ghozalie yang menanyakan pada anak2 muridnya.
." apakah paling berat dalam dunia ini?" 


Ada yang menjawab : "besi dan gajah".
Semua jawaban adalah BENAR, kata Imam Ghozali, tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH (Q.S. Al-Ahzab [9] : 72 "Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia. Sesungguhnya manusia itu amat lalim dan amat bodoh",).
Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka untuk menjadi khalifah (pemimpin) di dunia ini.
Tetapi manusia dengan sombongnya menyanggupi permintaan Allah SWT, sehingga banyak dari manusia masuk ke neraka karena i
a tidak dapat memegang
amanahnya.



bersama2lah kita ambil ikhtibar dr dialog antra seorang guru bersama anak2 muridnya... harap2 program bbq bersama kengkawan td dapat menyelesaikan hutang2 yang ada.. insyALLAH... 


ssk nak ucapkan ribuan terima kasih kepada yang hadir, pihak pengurusan kolej tercinta.. n mohon ampun dan maaf jika sepanjang program td x best.. kt hanya mampu wta yang termampu..(betul ke ayat aq nie??)


disamping itu juga nak mungucapkan ribuan terima kasih, ampun n maaf kepada patner yang mmg memeningkan kepala huhuhuhu.... (sometimes n always)


setelah penat2 ssk td.. blik bilik untuk bg makanan yang lebih dr bbq ssk dapat ayat manis dr seseorng... sedap ayatnya.. hingga rasa mcm nak menangis pon ada... and oang tue memang menguji kesabaran sgt...muka pon rasa nak berubah jd mcm nie dah....
v
v
v
v
v
v
v


wrghhhhh!!!! aku nak makan hang!!!!


nasib baik lah dulu p skolah agama petang2.. pesanan ustaz.... "SABAQ TUE SEPARUH DR IMAN ..KALU AMPA X SABAQ AMPA P KAWAN NGAN SETAN" huhuhu.. tq ustaz.. kalu tak ayat kat gambaq tue mmg  mungkin jd kenyataan..kan3,,,

betoila kata pepatah, "bibir sma merah tapi mulut busuk sapa tau kan.." hahaha.. pepatah sdri... matila...

setakat sini sj untuk pagi buta nie... kita btemu lagi ... "renung2kan dan slamat beramal" 

v
v
v
v
gambar program td.. bbq


 makan time!!!


 nie la bonda kita yg sporting...


 kengkawang yang hadir....


huhuh.. dapat cawan pon jd la... rezki...=) tq...

5 comments:

  1. perlu ke tulis pasai patner hang tu??
    konon r siap garis2..hampeh jerk..
    mcmlah yana xfaham...yo...
    haha..ayok..t yana sedey aq xtau..ayok..

    ReplyDelete
  2. huuhuhuh.. xpa.. bkan nya org tau pon.. kan2.. hahahah...

    ReplyDelete
  3. yelah ko..ritu afa bukak blog ko kat bilik aq..tetiba je die bace kuat2 part pasl partner ko..aq cuak da...nsb die xbace komen aq..huhu..tp yana senyp jelh..ayok hang..xtau..ayok..

    ReplyDelete
  4. blog anda bagus..
    ya walaupun saya baru ngeblog >>>

    dan jika berniat liat blog saya kunjungin balik ya

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum..tumpang lalu...

    ReplyDelete